Ikan Kering Kaw Kaw

Sup Tulang dah settle, so sekarang kite masak menu kedua iaitu Ikan kering kaw kaww. cewahhhh nama pun dahhh meletup kebabomm :D part ikan kering nie korang kena pandai beli tauu sebab kalau ikan kering tu tak sedap maka tak kaw kaw lar .. haaaa, tapi ikan kering kite punye nie mama kite buat sendiri tauu sebab tu sedapp :P selalunye menu macam nie budak kampung macam kite kite nie jer yang makan, hehe. xde lauk laen pom tak ape asalkan ade ikan kering :D tak mau merapu pepanjang takot korang bosan. jom kite tengok resepi ikankering kaw kaw nie macam mane. 
Bahan bahan Ikan Kering Kaw Kaw:
By : Norizati Zaki

Ikan kering (suka hati berapa ekor nak guna)
1 labu bawang besar (Yellow onion) - dihiris
4 tangkai cili kampung - dihiris


Cara cara Memasak:


 





rendam ikan kering selama 5 jam. selepas ikan kering dah lembut goreng ikan kering tersebut dengan minyak yang sedikit.

   

 bila dah nampak garing sedikit masukan bawang dan cili yang dahsiap dipotong. goreng bersama ikan kering sehingga naek bau. siap dihidangkan. kalau nak sedap lagi boleh perahkan limau kasturi/ nipis untuk dapatkan rase lebih kaw kaw. seeloknya makan dengan nasi yang still lagi panas. InsyaAllah pasti akan tambah nasi :P







Comments

Popular posts from this blog

Ayam Masak Merah orang Besut

Spaghetti Goreng versi campak campak

Sup Tulang Orang Malas